دومین نشست کارگروه تخصصی " یارانه و خط مشی های حمایتی در بودجه " برگزار شد
دومین نشست کارگروه تخصصی " یارانه و خط مشی های حمایتی در بودجه " برگزار شد

دومین نشست کارگروه تخصصی  " یارانه و خط مشی های حمایتی در بودجه " با حضور رئیس، دبیر و اعضا به صورت حضوری و مجازی به میزبانی دیوان محاسبات کشور برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی همایش، نشست کارگروه تخصصی  " یارانه و خط مشی های حمایتی در بودجه " به ریاست دکتر هادی پور و با دبیری دکتر رضوان استادعلی در دیوان محاسبات کشور، روز شنبه مورخ 19 آذر ماه سال جاری برگزار شد.

در ابتدای نشست رئیس کارگروه تخصصی خلاصه ای از مباحث و اقدامات انجام گرفته در جلسه نخست کارگروه را مطرح کردند.همچنین رئیس کارگروه به پیرامون حکمرانی خوب، مولفه های آن و همچنین تاثیر حکمرانی و نظارت دیوان محاسبات در اثر بخشی منابع و مصارف یارانه مطالبی را بیان کردند. 

 سپس با حضور اعضا دستور کار این جلسه که شامل بررسی محورهای کارگروه، بررسی پیشینه علمی افراد برای اضافه شدن به کارگروه، مصاحبه و جلسه، پیشنهادات مرتبط با گزارش سیاستی و مقاله فوری و همچنین  پیشنهادات مرتبط با  برگزاری نشست تخصصی و کارگاه اموزشی، بررسی و مورد تایید قرار گرفت. 

در این نشست همچنین اعضای کارگروه مسائلی مانند آثار تورمی و حفظ قدرت خرید مردم، موضوع پرداخت یارانه ها به صورت نقدی یا کالایی، عدالت توزیعی، پراکندگی جغرافیایی و آثار اجتماعی هدفمندی یارانه ها را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند. 

 

لازم به ذکر است بر اساس مصوبات شورای سیاستگذاری همایش، هرکار گروه می بایست حداقل شش جلسه رسمی برگزار کند و بر اساس نقشه راه مشخص با دستور کار و خروجی مشخص، نتایج حاصل از جلسات خود را به عنوان دستاورد های علمی و معنوی همایش جهت استفاده سایر ذینفعان ارائه نمایند.

 

 

 

 

           


شنبه 19 آذر 1401 (1 year قبل)